tisdag, oktober 18, 2005

höst på riktigt!

Nu är det frost och faktiskt höst på riktigt...och jag har inte satt ut mina tulpaner som jag köpte i Amsterdam.... hur i hela fridens ska jag göra med dem egentligen, hur KAN jag göra med dom, vilka är alternativen?

En dam i föreningen har gett upp, för enligt henne tar rådjuren allt. Ska jag kämpa och faktiskt GRÄVA en rabatt och riskera att enbart bjussa rådjuren på ett skrovmål, ELLER ska jag anta utmaningen att likt en amaryllis ha fina tulpaner i en kruka inomhus (om det går ens)?

Någon?

2 kommentarer:

Humlan sa...

Gräv ner dem i en balkonglåda, isolera lådan med tidningspapper och ställ ner den i en flyttkartong. Sedan har du en fin tulpanlåda till våren...

Humlan sa...

p.s. ska övervintras ute på balkongen, därav all isolering, ställ lådan mot väggen där den är lite skyddad. Öppna försiktigt när vårsolen börjar värma, stäng på nätterna om det blir för kallt.