torsdag, juni 20, 2013

Pyntet

Jag har ju lite svårt att få växter att överleva på den inglasade, jätteheta balkongen. Men fint vill man ju ha ändå! Så jag pimpade den lite med grejer från Indiska.

Så nu känns det ändå litegrann som att man sitter på en blomsteräng! (well, nästan)


Det blev en ny skön matta, somriga gardiner som släpper igenom ljus (mer och mer vartefter de solbleks, antar jag...), bordstablett i vaxat tyg fick bli duk samt fina men ganska osköna blå dynor till stolarna. Två gamla ljusgröna fleeceplädar från Jysk fick vara med också.


Balkongen sedd inifrån köket. Tre pelargoner från förra året växer som (o)gräs i fönstret och får tuktas gång på gång.


Fjärilarna är egentligen en ljusslinga, men det är ju lite poänglöst dessa ljusa sommarkvällar så den får hänga där som prydnad i stället, utan batterier. 


Samma sak med ljuslyktorna, de blev också batterilösa. Får se om det blir ändring till hösten kanske. Men då har nog solen tagit all färg, misstänker jag.


Ett par smultronplantor blev det också, mest för att jag hittade den här roliga krukan på Jysk förra sommaren. Ja, och så är det ju gott med bär förstås!

Inga kommentarer: