måndag, augusti 15, 2005

Abborren!


Abborren!
Originally uploaded by Piggekotte.
Jag tog lite till semester och passade på att åka till vårt (mammans) hus mitt i ingenstans i Vilhelmina. Det är så sällan man har tillfälle att ta sig till mitt i ingenstans i Vilhelmina.
När jag kommer dit blir jag en helt annorlunda person (förvånande).
Jag fiskar, plockar bär och vill gå i skogen. Detta år chockade jag mig själv. Jag bakade bullar och plockade svamp.
Hjortron, blåbär och hallon och den här bamse fina abborren på 350 g. Ja, alltså jag metade upp några till abbborar också men de var inte lika bjässiga.

//E

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh så härligt. Blir helt avundsjuk. När vi var uppe i norr regnade det mest hela tiden och det gick inte att göra några sådana härliga saker. Men till helgen ska det bli sol och bärplockning!!!
Impad av din firre!