torsdag, maj 12, 2005

Så här började det.. en dag i april!

Jag heter Erika. Jag tänker på min balkong flera gånger om dagen. För ett år sedan visste jag kanppt om att jag hade en balkong. Jag brukade ställa ut tomflaskor på balkongen dagen efter en fest (då luktar lägenheten mindre äckligt).

På besök hos mina föräldrar ramlade vi in på Rusta och där såg jag små, fina, prisvärda bakongmöbler. Nya, fina!
Fint tänkte jag, och köpte sådana på plats i STHLM igen. Jag var nöjd.

En dag på jobbet kom Blommiga Lena förbi och sa lite självnöjt:
-Jag har köpt frön! Jag och Anna tittade förvånat upp bakom våra skärmar och utbrast:
-varför då? (I ärlighetensnamn sa Anna "Varför dääää?")
Lena förklarade sin plan med att ha en fantastiskt prunkande balkong som i sommar skulle bli en skön liten oas att sitta och mysa på....

Och på den vägen är det! fortsättning följer. Vi har blivit besatta. Snart är det lunch!

Inga kommentarer: