fredag, april 21, 2006

Blomman för dagen

Hurra!!! Våren är på väg, solen skiner och jag har shoppat några nya wunderbara växter till årets växtinvasion på ballen. Frågan är bara om man kommer lyckas lika bra i år som förra året. Då var det i ärlighetens namn nästan svårt att komma ut fler än 2 personer på de 7 kvm balkong jag har till mitt förfogande.

Jag började säsongen med att fynda en planta Blomman för dagen för endast 49:- på Blomsterlandet i min kära födelsestad Örebro. Jag vet inte men jag har liksom känslan av att det är mycket billigare att köpa plantor och sånt utanför Stockholm eftersom allt alltid är 100 gånger dyrare i den här stan. Se så fin den kommer bli!

Bilden är länkad från http://www.froer.nu

1 kommentar:

Anonym sa...

jättefin! Man förstår varför den fått sitt namn... Hade djupt lila en sommar som klättrede så fint på en ställning av pinnar jag gjort i krukan... de var superfina:)