söndag, april 30, 2006

men varför?

Jag som är så snäll egentligen... eller är jag inte det?
Mina frön gror liksom inte så snabbt. När jag pratade med Lena och kollade in hennes små fröer var det ju ett enastående resultat. Det verkar ju växa så det knakade, verkligen. Jag hoppades att det var jättelängesen de hade pluttat ner fröna i jorden, men nej. Det hade minsann gått snabbt. I mina åtta små såddar är det två mini-minipytte-mini-små groddar som försynt kikar upp.. en humle och en nemesia. De är så små att de knappast syns. Löjligt.
Nå jo. Kanske blir det till att köpa allt som plantor ändå.
Jag måste nog också komma igång med en plan, för hor jag ska arrangera blomlådor och krukor och lampor och sånt så att det blir lite fabulöst. En plan är bra.

//E

3 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Men kolla, Ballebloggen är tillbaka!

Jag hoppas det gror för dig snart. Ibland är fröna kassa.

kramgo_72 sa...

Va spännande med en balleblogg - jag har lagt till dig i min blogglista för jag följer gärna andra balkongodlare med spänning...

Har själv en minimal balkong som jag ska försöka att odla något på så småningom också - har liksom inte kommit igång här uppe ännu... *ler*

Kram

Anonym sa...

lart mycket