söndag, april 23, 2006

Fest igår, odling idag!

Hade min årliga födelsedagsfest igår. Fick massor av balle-pyssel att ägna mig åt. Daniel gav mig frön. Japansk humle och Nemesia. Han yppade även orden: Jag tänkte ta upp fajten och tävla mot dig i frodigast balle i år. Hahaha.. han ångrade sig sedan litegrann när han såg att jag redan hade fått lite ordning och att det redan finns trista penséer, en fin lavendel och en mini-ros. Men jag är säker på att han kommer bli en svår mottävlande.

Av Lena och Anna fick jag penséer och massor av fina fjärilar och sländor. Hm jo det kommer nog bli en hel del pyssel på Ballen i år med.. :)

Så idag... idag har jag småfixat lite... sått frön och ställt i fönstret. Dundrat ner en lök med Kaktusdahlia som jag fått av Anna på min födelsedag... provade att ploppa ner en av tulpanlökarna jag köpte i amsterdam förra året. Vet att det antagligen är helt fel men jag chansade lite... sen har jag suttit i solen på min kitchiga men härliga och soliga balkong och läst en bra deckare. Bra söndag.

//E

Inga kommentarer: