tisdag, maj 16, 2006

En bra bit på väg...






Är helt slut i händer, underarmar och kropp och knopp, jag har jobbat och slitit men än är jag inte riktigt klar, men det får nog bli ett avslut i morgon jag orkar inget mer idag. Jag har fyra ramar kvar att spänna tyg över, och sen lackning. Tack Pappa för alla verktyg, men nu orkar jag inte ens hålla in knappen på sågen längre.... hittade en chokladkaka i kylen, viken lycka. Har hetsätit 50 gram i ett enda nafs.
...men det blir ganska fint faktiskt!

Kolla in!
..jo jag vet att det inte är klockrent mönsterpassat.. men det skiter jag i. I min värld är det okej ändå!

8 kommentarer:

liffer sa...

Snyggt snyggt!!

/Den ständiga beundraren :)

piggekotte sa...

Gärna!
Hade ju inte EN enda vinkväll förra året. Usligt nog!

schmut sa...

aj aj aj, vad coolt. jag har funderat på något liknande eftersom jag är höjdrädd och vår balkong skrämmer mig.

dock, hur fungerar det när det regnar?

piggekotte sa...

ja men det är ju det. jag tror att tyget kommer att bli nog vattenavisande när man lackat det för att klara regnet. Men det återstår att se. Men enl uppgift ska det funka rätt bra att måla med vattenbaserat klarlack... :)
Dessa ramar med typ är planerade att förvaras i förrådet vintertid.
Annars kanske man kan köpa den nya fina sortens oglansiga vaxdukar som någon så klokt påpekade...

Anonym sa...

Helt sjukt koolt! Det blir ju helt fantastiskt! Vilket projekt! Vilket engagemang! Apsnyggt!

lisa sa...

oj oj oj vilken bra idé. jag är impad!

Anonym sa...

Ser riktigt snyggt ut :D *viftar högt med tummen* ;)

sparris sa...

Men vem bryr sig om mönsterpassning? ^^