fredag, maj 26, 2006

skriiiiiiiik!

Igår.... kröp det en spindel på min arm. SKRIIIIK. Fy fan vad jag hatar spindlar och VARFÖR ska de bo hemma hos mig??????? I onsdags när jag städade hittade jag en bamsing i sovrummet. Skriiiik. Jag var då utrustad med en dammsugare i handen och sög upp den. Igår hade jag en mindre, men ändå rätt stor på armen. Skriiik. David fanns där och kunde döda den, tursamt nog. Snart måste jag nog flytta bara på grund av spindlarna. Men å andra sidan är detta lite terapi, ofrivillig sådan. Jag är mycket bättre på att hantera spindlar nu, efter några år i min lägenhet. Men jag är glad över att jag inte har kvar trallen på ballen, för där var självaste spindel-meccat.

Nåväl. var på Ikea igen igår. Vilken mardröm. ViLKEN MARDRÖM. Ledig dag, regn ute, hysteriskt mycket folk. Köpte en ny slinga. En gul med små lampor bara. Köpte även en murgröna modell lite större som jag tänkte klä in spaljen med. Jag är ju lite neg till den för jag vet inte om jag tycker att den är så fin, men jag tänker att när den är full med massa klätterväxter kan det nog vara lite fint. Humlen växer ju inte så där skitmycket just nu. Det är ju inget vidare varmt ute så det är lite stiltje på växterna.

//E

1 kommentar:

kramgo_72 sa...

Mmmm, löning, dåligt väder och helgdag - då är det MASSOR med folk på såna ställen som Ikea...

Kram