tisdag, juli 05, 2005

Dramatiken fortsätter...

.... har inte lyft trall än. Jag pratade med ordförande igår. Han sa att först nästa vecka kunde det bli aktuellt med tvättning/målning för min del. Han droppade även bomben att min goda ide med att ordna en "hänganordning" för humlen, inte var någon bra ide!
Jag knorrade såklart och förklarade att min fina humle faktiskt var lindad runt balkongräcket, trasslad runt sig själv, och in i spaljen som står innanför räcket, och att det minsann inte skulle vara så lätt att reda upp, om det ens skulle gå. Tillbak fick jag ett ytterst osympatiskt svar:
-Kan du inte klippa av den då?

VADÅ KLIPPA AV! Jag vet precis vad man skulle vilja knipsa av och inte....(lagomt onda tankar smyger runt i huvudet)
Min humle är ett inte.

Som vanligt brusade jag upp lite hastigt inom mig. Jag lyckades faktiskt lösgöra humlen med bara några skador. Den kommer nog överleva och förhoppningsvis repa sig trots elak behandling.

Grejjen är.... att jag tänkte åka hem och hälsa på föräldrarna i helgen (åker i morgonkväll) så jag kan inte skjuta på det mer. I kväll, eller senast i morgon måste jag ta in balkongen och konfronteras med spindlarna. Jag är beredd!

Inga kommentarer: