onsdag, juni 29, 2005

Ett drastiskt beslut!

Jag har ju tjatat... och tjatat om mina fula trista penseer. Igår tog jag ett drastiskt beslut och drog upp dom ur balkonglådan och slängde dom. Nu är det helt naket och tomt i balkonglådan. Funderar på om jag ska köpa lite nya plantor och denna gång försöka planera ett tema. Typ Tema vitt och lila, eller Tema taggigt, eller varför inte Tema svart/vitt?

En plan för balkongen känns bra. Det har jag inte haft innan, därför ser den ju rätt "thai-mat-kitch-ställe" ut. Ska man vara lite slick eller ska fortsätta urballat?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Läste Hallå-intervjun med er på Aftonbladet.se.
Stort! Snart kommer det ordnas guidade bussresor som stannar utanför era balkonger.

Unknown sa...

No no no inte slick på ballefjongen! Är det någonstans man får kitcha loss så är det ju där! :) Vad ska du göra av de kära balkonginvånarna trädgårdstomten, gröna grodan med lysande mage och alla fjärilarna om du ska slicka till den?

Anonym sa...

Jag lovar att i framtiden vara en flitig läsare av er fina blog - nu när jag själv har en alldeles egen ballefjong sedan en vecka tillbaka. Ni skulle dock inte bli så impade om ni såg den - två stackars tomatplantor och resten av balkongen är fylld med ikea-emballage (eftersom vi inte har hittat återvinningsstationen ännu...)

piggekotte sa...

Det enda vi bryr oss om är att man har en tomte ;)

Anonym sa...

Åh! Hittade hit via aftonbladet jag oxå... Kommer bli fler besök! Flyttar om en vecka och får äntligen balkong! Drömmer om att få den sådär härligt prunkande som era, men tyvärr ligger den väldigt skuggigt (uppväxt skog alldeles intill) och säkert norrläge (hade inte kompass när jag var där o blir lite "vill" på nya platser)... =) Har ni nåra tips på bra skuggväxter som trivs i kruka?

/Heléne - som kommer införskaffa både tomte o lysande klot!

piggekotte sa...

Lina har en skuggig balkong... men det växer fint ändå!
Kanske lite långsammare än min söderlägesbalkong, men det är inget som vissnar iallafall! :)

Kolla in bilderna på hennes balkong nedanför... grönskande som tusan :)