måndag, juni 06, 2005

YYYYL! Hela balkongen bor inne. Spindlarna ute!

Fy fan!

När jag oljade in trallen på balkongen lyfte jag aldrig på den iår, för jag kom ihåg alla spindlar som jag hittade förra året. Idag/kväll fick jag ett ryck och tänkte att nu ska jag fixa till lite på balkongen som fått förfalla. Det fanns väldigt mycket skräp under trallen. Det kunde man se.
Jag bar in alla blommor och hela möblemanget, blandade till en hink med vatten, såpa och en rotborste. Började lyfta på lite trall och sopa under och på och skrubba trallen fin och ren med borste och såpvatten.

Problemet: Spindlarna!

Jag har en historia av problem med GIGANTISKA spindlar som kommer in i lägenheten på hösten. Dom bor och mår bra under min trall på sommaren, tydligen. Trodde idag att jag skulle hitta småspindlar. Nähä! Hej Regnskog!

Jag är livrädd för spindlar men har med ålderns rätt börjat kunna uppföra mig lite, lite värdigare inför synen av äckel-spindlar.
Men när dom blev fler, större, och framför mig och bakom mig på balkongen var jag tvungen att ge upp. Hälften av trallen lyft och skrubbad, uppstaplad mot väggen. Jag sitter i soffan och det kryyyyyper över hela kroppen. Alla blommor och balkongmöbler är inomhus. Spindlarna är utomhus. Varför är jag singel? En modig kille som tog hand om eländet, ja, det vore det ju toppen. Jag hade kunnat koka kaffe och han hade kunnat mördat spindlarna och varit manlig.

Jag har dödat en liten spindel idag. Det var första gången jag vågade döda en spindel. Det gör inget. Det regnar ju varenda dag ändå.

//En lite så där äcklad Erika

1 kommentar:

piggekotte sa...

tror inte du inser hur stora dom är! ta med bandvagnen!