fredag, juni 10, 2005

funderar på lite lavendel!

skulle det inte vara fräscht med en liten lavendel som står och luktar lite på balkongen? jo, bannemig om det inte ska investeras i en sådan.

Än en gång. Jag är spyless på mina penseer, men har inte riktigt hjärta att bara slänga bort dom, medans dom lever i full prakt.

...och, vilken idiotisk ide att odla blommor från frö! jag har två krukor som det växer vilt upp ur, men inte är det blommor på gång, inte! det är lååånga gängliga blad. Dom är inte fina. Jag är otålig.

//E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en lavendel på min balkong (där det nu börjar vara riktigt mycket blommor!), men den ser mest ledsen ut hela tiden. Vet inte vad jag gör för fel...
Har ryckts med i er blomeufori och köpte en ny blomma till sovrummet i går + en kruka till den spretiga blomman som Lina och jag köpte likadana av i Tyresö.

piggekotte sa...

på gården finns det tydligen fästingar. om jag ska dit och gräva får jag väl ta till skyddsdräkt...