torsdag, juni 16, 2005

ok... hjälp mig här nu!

Anna är på semester igen och kan därför inte uppdatera.. men Lena och Lina! händer det inget?

Rent balkongmässigt växer det och knakar, till och med mina ultratrista fröodlingar ser ut att blomma snart. En sort (ja, fråga mig inte vilken än, har inte blivit fullfjädrad botaniker än bara för att jag känner igen penseer och humle) har flera knoppar som ser spickfärdigt malliga ut. Det ser ut att bli riktigt mycket smultron, blomman för dagen klättrar och humlen börjar sprida sig på bredden och bli lite fylligare än de två pinnarna som stretade ensamt uppåt förut. Kryddväxterna börjar snart se riktigt fina ut och luktar supergott.

Men.. vaad ska jag byta ut de rackarns penseerna mot, tro?

Ikväll ska det bli sommarpub och födelsedagssånger till Lena, och i morgon blir det... Ålandskryssning(!!?!!!) med Lina.

//E

Inga kommentarer: