tisdag, juni 21, 2005

Finns det svarta nyckelpigor?

Om jag inte drömde.... tror jag.... att jag såg något som liknade en nyckelpiga på min lusiga blomma. Min tvekan ligger i det faktum att jag tyckte att den såg svart ut, med gula prickar. Är det en sorts nyckelpiga är den hemskt välkommen. Är det inte det, då är den äcklig. Vad säger världen? finns det svarta nyckelpigor med gula prickar? Det var mörkt igår, bör tilläggas.

En dam i min bostadsrättsförening anser att jag måste slänga alla blommor där det sitter en liten bladlus. (En blomma alltså) för annars kan dom sprida sig till hennes odlingar på gården. Vilken tur att jag kan välja att låtsas som det regnar.

En tredje fashinerande sak är. Det växer verkligen hejvilt på min balkong. Tänk att jag har såna kvaliteer? det var det INGEN som kunde gissa. Mor och syster har uttryckt sin förvåning över mitt engagemang.

//E

Inga kommentarer: