torsdag, juni 09, 2005

Morning of Drama!!!!

Igår, gjorde jag klart balkongen. Hivade ner alla plattor på gräset utanför och skrubbade och oljade in dom. Bra, bra.... såg två fet-spindlar samtidigt. Jag behöver ingen psykolog, jag gör spindelframsteg varje gång tillfälle ges.

Idag kom jag till jobbet iklädd en vit tunika med vida ärmar. Satte mig ner vid kaffehörnan i godan ro. Råkade slänga ett getöga på min arm och upptäcker en fästing. YYYYYYYYYYL! som den gamla norrlänning jag är, drabbades jag av panik. Blundade, sträckte fram armen och skrek
-Taaaaa booooooort deen! Ta boooooort den!!!
Mina kolleger skrattade, rått. Och sa:
- Men det är ju bara att plocka bort den.
- Jag kaaaan inte, jag blundar ju!

Berra är dagens hjälte. Han plockade bort fästingen. Jag var uppriven. Nu måste jag gå in på Toa och kolla så det inte finns fler.

//E

Inga kommentarer: